NBB Clubsiteinloggencontact
Onthoud mij

Registreren   Wachtwoord vergeten
Kofferbridge
Met ingang van het seizoen 2014-2015 willen we het kofferbridge weer oppakken.

Het grootste probleem bij het thuisbridgen is dat er geen echte score kan worden uitgerekend. Wat een paar scoort is afhankelijk van de kaarten die een paar krijgt, met goede kaarten wordt een hoge score gehaald, met slechte kaarten een lage. Dat komt omdat u de enige bent die het spel speelt, uw score kan niet vergeleken worden met die van andere paren.

Om dit probleem op te lossen is kofferbridge uitgevonden. U kunt bij ons een koffer huren met daarin 24 of 28 spellen die al eens eerder gespeeld zijn. Zo kunt u uw eigen score opzoeken in het bijgeleverde lijstje met scores en kunt u zien of u goed heeft gescoord of juist slecht. Aan het einde van de avond telt u al uw punten bij elkaar en u kunt zien wie er gewonnen heeft.

En in de koffer zit nog meer. Natuurlijk een uitleg hoe het werkt, maar ook een boekje met alle spellen en commentaar daarop (alleen na afloop in te kijken!). En 4 biddingboxen.

En er is zelfs een prijs te winnen. Voor het paar op de goede plaats is er een fles wijn, mits de koffer genoeg gespeeld is. Wat is de goede plaats? Het nummer van de koffer. Hier op internet zal de uitslag komen te staan, u kunt zelf zien hoe u het heeft gedaan.

FAQ:
Hoe duur is zo'n koffer?  De koffer kost € 2,00 voor leden van BC. Zuid-West en € 3,00 voor niet-leden.
Waar kan ik zo'n koffer halen?  Dat kan op dinsdagavond tussen 19.30 en 19.45 of op vrijdagmiddag tussen 13.30 en 13.45 bij ons op de club. Binnenkort ook op andere adressen.
Wanneer is een koffer genoeg gespeeld? Een koffer kan maximaal 20 keer worden gespeeld, maar meestal zal de koffer na zo'n 12 keer worden gesloten.

Heeft u nog vragen, stuur even een mailtje naar kofferbridge@bc-zuidwest.nl